
Foto: Fitis
Vandaag was de derde CES vangstdag. Vanmorgen stonden om 5.30 uur alle 250 meter aan netten open. Het was nog donker en koud, slechts 2 graden boven nul. Er was geen wind, dus de netten hingen slap.
Later trok de wind iets aan uit het zuidwesten naar kracht 1. Ook hing er een beetje mist. Later verscheen de zon. De vogels floten volop, maar er kwamen maar weinig in het net en wat we vingen waren terugvangsten. Slechts 1 verse vogel maar dan was dat ook wel een leuk soort, namelijk een Fitis en die vangen we niet vaak meer in de Kooi.
Tegen het eind van de vangtijd raakte het bewolkt, maar gelukkig bleef het droog. Om 12.00 uur hebben we de netten weer gesloten.
De resultaten:
| Vogelsoort | Nieuw | Terug |
| Boomkruiper | 1 | |
| Fitis | 1 | |
| Koolmees | 10 | |
| Pimpelmees | 2 | |
| Roodborst | 3 | |
| Tjiftjaf | 1 | |
| Vink | 2 | |
| Winterkoning | 2 | |
| Zanglijster | 2 | |
| Zwartkop | 3 | |
| Totaal | 1 | 26 |
27 exemplaren en 10 soorten
Aanwezig: Jan en Judith
